Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Strategia prin care te păcălesc marile supermarketuri: De ce sunt fructele la intrare. Mâncarea junk food este plasată strategic

Marile supermarketuri nu aranjează niciodată marfa întâmplător pe rafturi, totul face parte dintr-o strategie foarte laborioasă. Marile magazine se joacă cu psihicul cumpărătorilor, de exemplu, plasează fructele la intrare, iar mâncarea de tip ”junk food” este plasată strategic în magazin, în așa fel încât să o cumperi după ce ai cumpărat fructele și astfel te vei simți mai puțin vinovat.

„Timpul de gândire care intră în designul magazinelor alimentare, din punct de vedere psihologic și de marketing, este absolut uimitor. Magazinele alimentare vor plasa secția de legume și fructe chiar la intrare, astfel încât să iei mai întâi fructele și legumele și apoi, sperăm, să te simți mai puțin vinovat și să iei junk food mai târziu. Singura modalitate de a ajunge la ieșire este de a merge cu stângăcie prin benzile de plată – este pentru a te descuraja să pleci fără să cumperi nimic”, a spus Reeves Connelly, student la design arhitectural la Pratt Institute, pe pagina lui de TikTok, informează România TV.

”Șmecheria” aranjării cerealelor

Pungile cu cereale sunt așezate strategic în magazine. Cele mai nesănătoase sunt puse la nivelul ochilor copiilor, iar cele mai sănătoase sunt așezate mai sus.

„O altă modalitate prin care te fac să cheltuiești mai mulți bani este aranjarea culoarului de cereale astfel încât cerealele zaharoase să fie la nivelul ochilor copiilor, astfel încât este mai probabil să ia una, în timp ce opțiunile mai sănătoase sunt în partea de sus”, mai explică Reeves.

Designerul a mai explicat că supermarketurile plasează produsele esențiale, cum ar fi ouăle și pâinea, mai în spate, astfel încât să fi „obligat să mergi prin alte raioane pentru a le obține”. Pentru a crește vânzările, unele magazine dublează și dimensiunea cărucioarelor: „Ei știu că aceste tactici își pierd din eficiență după câteva vizite și după ce se simte mai bine unde se află totul. Așa că vor muta frecvent produsele între raioane pentru a vă deruta”.

O altă strategie este amplasarea unor produse mici în zona caselor de marcat, pe care le cumperi de multe ori involuntar.

”De asemenea, pun gustări mici, gumă de mestecat și alte chestii de genul ăsta lângă casele de marcat, astfel încât să le cumperi în ultima secundă. Este o nebunie cum unii sunt plătiți pentru a-i face pe oameni mai săraci și mai nesănătoși”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.